Sending

Atunci cand vrem sa cumparam o masina second-hand, e clar, primul argument este pretul pentru ca altfel am fi cumparat dintr-un show-room. Dincolo de pret ne uitam, la marca, la tara de provenienta si, evident, la kilometraj desi aici sunt tot felul de controverse cu privire la modificarea kilometrajului. Totusi, mai sunt si alte lucruri de care trebuie sa tii cont, in special atunci cand vorbim de automobile straine pentru ca, daca crezi ca ai dat de un chilipir, sunt situatii in care la anumite automobile, desi nu te-ai fi asteptat, revizia si piesel sa te coste mai scump decat iti poti poate permite.

Despre masini aparent ieftine cu intretinere scumpa 1 2024

Masinile suedeze si cele din Asia au probleme la piesele de schimb

Desi cand auzim de VOLVO sau KIA ne gandim la branduri cu masini fiabile, problema se pune cand avem nevoie de piese. Daca un automobil nou beneficiaza de garantie si de tot felul de oferte din partea dealer-ului, cu un automobil second-hand te descurci cum poti. Din pacate, daca pentru alte modele auto exista si piese aftermarket, pentru Volvo, KIA piesele originale sunt foarte scumpe si nu gasesti piese OEM sau aftermarket. Ca sa dau un exemplu, un kit de ambreiaj aftermarket pentru un model popular de Renault poate costa si 1000 de lei. Un kit de ambreiaj pentru un VOLVO suedez sau KIA poate sari de 4000 de lei si asta fara sa mai punem manopera de instalare din cadrul uneui service auto.

Limuzine vechi, un compromis mai scump decat investitia

Nu cred ca exista sofer care nu si-ar dori un chilipir de genul –  o limuzina AUDI, BMW, Mercedes, model care acum multi ani ar fi costat cel putin 70.000 – 80.000 de euro, din anii 1999 – 2000 si azi le poti cumpara de pe tot felul de site-uri suspecte cu 4.000- 5.000 de euro.

Din pacate, pentru clientii snobi, acest chilipir se va transforma rapid intr-o gaura in buget. De exemplu, o limuzina de Mercedes Clasa S din 2001, chiar daca o cumperi azi si cu 4200 de euro, o sa descopere cu stupoare ca atunci cand trebuie sa cumpere o perna de aer de la  o singura suspensie sa plateasca cel putin 1800 de euro, iar pentru placute de frana 500 de euro si nu vorbim de preturi de piese auto originale, dar ideea ca nu se mai gasesc componente.

Masinile tunate, o capcana cand vine vorba de piese si costuri

O masina tunata second hand poate sa fie chiar mai scumpa decat acelasi model de serie nou. Din pacate, pretul nu se justifica decat in mintea vanzatorului. Intr-adevar, poate el a platit sume imense sa revopseasca in stil Star Wars caroseria, sa schimbe sistemul de boxe, sa pune spoilere si eleroane, dar asta nu transforma masina din 2005 in ceva spectaculos din punct de vedere mecanic si te poti trezi ca dai bani pe ceva care arata bine la exterior dar sa aiba mari probleme la interior. In speranta ca aceste informatii v-au ajutat, va asteptam sa reveniti.

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.