Sending
User Review
0 (0 votes)

Daca azi soferii de automobile, motociclete si alte autovehicule au discutii cu privire la brandul de anvelope sau la tipul de caucicuri pentru sezonul rece, trebuie stiut ca anvelopa are o istoria de aproape 200 de ani. Totul a inceput cu descoperirea arborelui de cauciuc, unul dintre cele mai cultivate specii de arbori intre secolele XIX – XX. „Mentorul” cauciului modern poate fi considerat Thomas Hancock care, in 1819 a descoperit cum sa prelucreze cauciucul natural cu ajutorul unor aditivi. De precizat faptul ca in stare naturala, cauciucul este foarte moale si non-elastic si cand se intareste in contact cu oxigenul devine rigid se rupe si se faramiteaza usor.

Anvelopa auto – Aproape 200 de ani de istorie 1 2024


Primele incercari de anvelope erau foarte lipicioase in contact cu solul iar la contactul cu apa rece sau cu mediul deveneau foarte tari si se deformau. Problema a fost rezolvata in 1839 de catre Charles Goodyear, parintele vulcanizarii cauciucului. Numele lui a facut istorie si azi una dintre cele mai cunoscute branduri de cauciuc ii poarta numele.

Vulcanizarea cauciucului este o reactie chimica in cadrul careia polimerii rasinosi din cauciuc se amesteca cu sulf, iar rezultatul este o pasta mult mai elastica.
In forma sa vulcanizata, cauciucul devine extrem de elastic, aderent la toate suprafetele, grund, nisip, pietris, bitum, noroi si rezistent in timp, intr-o marja mult mai mare de temperatura, intre – 7 grade Celsius si +30. Astazi, mai mult de 75% din productia mondiala de cauciuc este investita in fabricarea de anvelope.

Cand s-a inventat anvelopa pneumatica?

Anvelopa pneumatică a fost inventată de către inginerul Robert W. Thomson, la 6 ani de la descoperirea procesului de vulcanizare patentat de catre GoodYear.
Din pacate procesul de ansamblare a anvelopei era destul de anevoios pentru acele vremuri si nu a avut succes. Lucrurile devin revolutionare la finalul secolului XIX, mai exact in 1891, cand fratii Michelin – Eduard si Andre patenteaza anvelopa demontabila. Mai mult decat atat, acestia au avut curajul ca in 1895 sa se inscrie în cursa Paris-Bordeaux-Paris cu maşina de construcţie proprie Eclair. Datorita sistemului de transmisie si a anvelopelor au reusit sa atinga cu vehiculul si viteze de peste 30 km/h.
Ca si idee, in momentul in care Ford a lansat primul automobil de serie, o anvelopă costa între 3000-6000 de euro, raportat la valoarea actuală.

Astazi rotile si anvelopele au parte de servicii specializate in orice service auto precum geometrie roti sau echilibrare roti.

Anvelopa auto – Aproape 200 de ani de istorie 2 2024

Si un video interesant, zic!

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.