A venit sezonul rece si urmeaza acea perioada cand autoritatile, atunci cand dau cu material antiderapant, pe langa sare arunca si cu pietris fin, doar ca acel pietris de multe ori are si pietricele. Nu mai e un secret pentru nimeni ca daca te prinde masina de la CNADNR pe drum si ai ghinionul sa te deplasezi tocmai in momentele in care ea imprastie cu antiderapant, sunt sanse extrem de mari sa te trezesti cu parbrizul „burdusit”. In general, crapaturile de parbriz pot fi rotunde sau pe lung, depinde de forma pietrei care te-a lovit si te viteza cu care te deplasai inainte de impact.
Gaurile rotunde par precum “alunitele pe piele” si lasa urme adanci la nivelul primului strat de geam. (Pentru cei ce nu stiu parbrizul e format din doua straturi si are o folie intre ele, totul tratat termic). Ranile pe lung sunt tot crapaturi ale primului strat, doar ca au o forma lunguiata, ca o paranteza sau alta forma geometrica, sau pur si simplu imita radacinile rasfirate ale unui copac.
Ideea este ca daca nu se intervine din timp, ambele forme de ciobituri se pot extinde si pot deveni crapaturi urate, intinse de la un capat la celalalt al parbrizului.
Daca vrei sa eviti sa mergi la service ca platesti un parbriz nou, mai bine mergi la service pentru repararea ciobiturilor. Ca si idee, ciobiturile pe rotund se dezvolta mai greu decat cele pe lung, dar si acestea trebuie tratate din timp. Una dintre cele mai simple metode pe care o puteti solicita la service pentru repararea parbrizului este injectia de rasina epoxidica. Aceasta, dupa uscare si intarire imita foarte bine efectul de sticla.
Ce inseamna procedeul?
Practic, dupa ce ajungi cu masina la un service auto, se scoate din parbriz pietricica si apoi se mareste incizia cu o mica freza speciala. Dupa ce s-a terminat finisarea orificiului, se injecteaza in acel gol o rasina speciala, iar locul, dupa ce se usuca si se intareste este „bombardat” cu o concentratie mare de raze ultraviolete. Dupa acest proces care dureaza cateva minute, parbrizul se sterge cu o carpa antistatica si se slefuieste usor cu cea mai fina granulatie. Totusi trebuie mentionate cateva aspecte esentiale inainte de a merge cu masina la service pentru repararea parbrizului. In primul rand, trebuie sa stiti ce se poate repara doar ciobitura proaspata, nu crapaturile. Daca parbrizul a inceput sa crape, poti sa-l repari cu scoci transparent sau sa-l spargi cu un ciocan si sa-l schimbi; Nu poti sa mergi la service daca a plouat sau daca parbrizul este ud, sau daca ai probleme cu alte piese auto.
You must be logged in to post a comment.